XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: СЪНУВАНИЯТ ТУТМАНИК

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

неделя, 23 февруари 2014 г.

СЪНУВАНИЯТ ТУТМАНИК

   Може би няма да повярвате и ще ви прозвучи като измислица или приказка, но е истина.
Три нощи преди вчерашната Задушница/ а даже и не знаех, че наближава такава/ сънувах покойната ми свекърва/ а приживе тя готвеше много хубаво/. Дойде в съня ми и започна да точи някакъв тутманик. Аз гледах с интерес, даже хукнах да правя снимки. На сутринта казах на съпруга ми какво съм сънувала и че в събота ще омеся същото и ще отида на гробища. Вечерта той ми съобщи, че в идната събота ще е Задушница. 
Та.... станах и омесих тутманика. Получи се ето това. Сега ще опиша начина на приготвяне така, както " го видях".
Месих, точех и нагъвах притеснена дали ще стане това, на което ме научи тя- 
майка Радка.
Изобщо не беше трудно приготвянето, но наистина друг път такъв начин на нагъване и редене и през акъл  не ми е минавал.
ПРОДУКТИ:
За тестото- не сънувах нищо конкретно за неговото замесване.
Замесих го от:
700 г брашно
350 мл хладка вода
20 г мая
4 с. л. кисело мляко
3 с. л. олио
1 ч. л. сол
1 с. л. захар

олио- за помазване на тавата и четири  пъти на олбата плюс малко, което сложих в жълтъка/ за намазване на тутманика/
сирене- сложих 300 г натрошено

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
Замесих тестото, оставих го да втаса и го намесих отново.
Разточих го на голяма и тънка олба.
Намазах я с олио и я поръсих с 1/ 3 от сиренето.
Сгънах като на плисета така, както ще видите на снимката.
 Разточих така сгънатата олба , пак я намазах с олио и я наръсих с втората част от сиренето.
Някъде се показа сиренце от сгъването, но това не ме притесняваше, защото така бе и в съня ми...
Отново нагънах по показания начин.
Трети път разточих с точилката.
 Тук вече сиренето съвсем се показваше, но аз продължавах да точа. 
Даже тестото започна да се къса от плънките.
За трети път намазах с олио и наръсих с останалото сирене.
Сгънах трети път олбата, която вече беше доста доста дебеличка.
Разточих за четвърти  и последен път, но оставих тестото с дебелина  около 1 см.
Намазах с олио.
Нарязах го на парчета, които наредих в намазана с олио тава с леко застъпване.

Изобщо не се старах кое накъде да е обърнато- дали крайчецът да се вижда, или друга от страните му. 
Така правеше и майка в съня ми...
Оставих го да втаса и го намазах с разбит жълтък с малко олио.
Пекох го в гореща фурна/ на 180 градуса/ до лек загар.
Стана много хубав. 
Нещо като многолистно тесто, с втъкани сиренени нишки в него.
Подадох на гробовете на съпруга ми на родителите, на неговите баба, дядо, чичо...
Подадох и на хората от семейството ми. 
Дъщеря ми ядеше и повтаряше: " Много хубаво нещо! "
...........................................................................
Това бе истината и историята на въпросния тутманик.
22 февруари 
ЗАДУШНИЦА



Няма коментари:

Публикуване на коментар