XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: СЛАДКИШ С МАЙОНЕЗА

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

неделя, 7 август 2011 г.

СЛАДКИШ С МАЙОНЕЗА

      Рецептата за блата е адаптирана от Modern Retro Woman и съпоставена с рецептата на Иван Звездев.
       За този сладкиш четох много добри отзиви и се доверих на две кулинарки, които нямат грешка в направата на сладкишите си- Мануела Колева и Петя Цанкова. Прерових всички възможни и посочени в гугъла рецепти и се оказа, че никъде няма разминаване в продуктите и начина на приготвяне. Имайте предвид, че ми трябваше за десерт за 15 човека и ... реших да го направя.
Лично аз го нарекох" лепкав" , но гостите го харесаха и ми поискаха рецептата.
Тя е:

ПРОДУКТИ:

Блат:
1ч.ч захар
2ч.ч.брашно
5с.л какао
1 бакпулвер
1 ч. ч. вода
1 майонеза / 200 г/   /Аз ползвам на " Краси", която според мен е най- хубавата/.
Глазура:
200 г шоколад и 100 г масло/ съотношението винаги е 2: 1/.

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
   В купа омесете добре сухите продукти- брашно, захар, какао и бакпулвер. Направете кладенче и в него изсипете водата и майонезата. Разбъркайте много добре с вилица. Получава се тесто като за кекс.
АЗ НАПОСЛЕДЪК ГО ПРАВЯ И ТАКА:
Разбивам с миксер/ на по- ниска степен/  майонезата със захарта, след това наливам водата. Добавям и какаото. Сипвам лъжица по лъжица от брашното, което предварително съм пресяла с бакпулвера и разбивам до еднородна смес.
     Изсипете в намазнена и набрашнена тава/ 24-  26 см/  и печете блата в продължение на 30 мин в предварително загрята фурна на 180 градуса.
   Полученият какаов блат е като гланциран отгоре :).
След като изстине го заливаме с глазурата, която се получава като разтопим на водна баня шоколада и след това при непрекъснато бъркане добавим и маслото. Бъркаме, бъркаме, докато  добре се размесят  шоколада с маслото. Щом се получи гладка смес, изсипваме без да заглаждаме, а само леко накланяме тавата. Оставя се така да се стегне. 
Нарязва се на парчета по ваше виждане.
ДА ВИ Е ВКУСНО! :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар